Dana-Cristina Herta – coordonator voluntari
Am cunoscut realitatea palpabilă a pacientului suicidar în 2004, ca rezident. Am făcut cunoștință cu tema de cercetare a suicidului în 2008. Nimic din toate acestea nu se compară cu Telefonul Verde și cu responsabilitatea pe care mi-am asumat-o în mai 2013, începând antrenamentul pentru consilierea telefonică în criza suicidară.
De când există Telefonul Verde, am vorbit despre el cu colegi psihiatri sau din alte specialități medicale, cu psihologi, cu suicidologi români sau din străinătate, cu jurnaliști. Dincolo de acestea, realitatea palpabilă și concretă a existenței sale, autenticitatea conexiunii umane ce se realizează în noapte pe parcursul unui apel telefonic, o cunoaștem în primul rând noi, cei ce asigurăm trainingul voluntarilor, voluntarii, a căror inimă bate mai repede atunci când se aude țârâitul telefonului, și oamenii care ne sună și descoperă, în întunericul nopții, lumina speranței.
Mi-am asumat, în cadrul Alianței Române de Prevenție a Suicidului, responsabilitatea trainingului voluntarilor. Adică, responsabilitatea de a oferi voluntarilor un antrenament de calitate, care să le dezvolte aptitudinile, să le deschidă sufletele și să le permită să dăruiască din timpul și energia lor celor ce au nevoie de noi. Mai am și responsabilitatea de a asigura starea de bine a voluntarilor și coeziunea grupului. Toate acestea sunt mult mai ușoare decât ar putea părea; Telefonul Verde Antisuicid a unit în jurul său oameni de calitate, cu un limbaj comun și scopuri generoase și îmi dăruiește, în fiecare zi, energia de a gestiona necunoscutul, incertitudinea și eșecul.
Pentru toate acestea și pentru toți acești oameni minunați pe care i-a adus în viața mea îi mulțumesc acum, în momentul în care împlinește doi ani.
La mulți ani, Telefonul Verde Antisuicid!