Ce este TelVerde Antisuicid?

TelVerde Antisuicid 0800801200 este o linie telefonică apelabilă gratuit de pe teritoriul României, din principalele rețele de telefonie fixă și mobilă, VINEREA, SÂMBĂTA ȘI DUMINICA DE LA 19:00 LA 7:00.

Linia a adoptat acest program începând din 16 octombrie 2021, după ce a funcționat 8 ani de zile (din 15 iulie 2013) în fiecare seară de la 7 seara la 7 dimineața, în perioada 15 iulie 2021 – 31 august 2021 a funcționat la fel ca și acum, în weekend, iar în perioada 1 septembrie 2021 – 15 octombrie 2021 a trecut printr-o pauză de revizie tehnică și reorganizare.

TelVerde Antisuicid este o resursă oferită comunității de către ONG-ul Alianța Română de Prevenție a Suicidului și funcționează exclusiv pe bază de voluntariat. Voluntarii anonimi care preiau apelurile au o pregătire specifică legată de dialogul cu persoane aflate în criză psihologică, persoane cu gânduri și comportamente suicidare.

TelVerde Antisuicid nu furnizează și nu solicită informații cu caracter personal. De asemenea, TelVerde Antisuicid nu contactează prieteni, rude, servicii de sănătate mintală sau serviciile de intervenție mobilă, nu preia apeluri de pe numere ascunse și nu sună înapoi persoane care au apelat TelVerde Antisuicid. În situații în care tentativa de sinucidere este iminentă, vă încurajăm insistent să sunați la 112 pentru a chema serviciile de urgență, abilitate să intervină.

Apelurile sunt confidențiale, respectăm identitatea și intimitatea apelanților. În același timp, înțelegem și respectăm reticențele, dificultățile de a comunica telefonic ceea ce simțiți și gândiți sau de a găsi un moment și un context în care să vă simțiți în siguranță să vorbiți despre ce vă frământă. Dacă optați să vă exprimați în scris, dacă doriți să ne contactați în afara orarului de funcționare al TelVerde, sau dacă întâmpinați situații de blocaj tehnic, ne puteți scrie mail la sos@antisuicid.ro și veți primi răspuns în maximum 24 de ore (cu sugestia să verificați căsuța de spam dacă trec 12 ore și nu primiți răspuns).